Kettlebell

Hoe het trainen met je gewichten je kan helpen afvallen

Vooral vrouwen zijn vaak bang om te beginnen met het trainen met gewichten, vooral als afvallen hun hoofddoel is. Ze denken vaak dat het trainen met gewichten er juist voor zorgt dat ze zwaarder en steviger worden, maar dat is niet helemaal waar. Als je serieus wilt afvallen doe je er juist goed aan om niet alleen cardio oefeningen te doen, maar dit juist te combineren met oefeningen met gewichten.

Gewicht’s training zal je stofwisseling en vet verbranding juist verbeteren. Door te trainen met behulp van gewichten zal je lichaam leren effectiever en efficiënter om te gaan met je lichaamsvet en dus meer calorieën gaan verbranden. Je spiermassa zou je moeten zien als de motor van je lichaam. Zodra je spiermassa sterker wordt, zal die motor gedurende de hele dag meer calorieën gaan verbranden wat als gevolg heeft, dat je zelfs als je niet aan het trainen bent, toch slanker aan het worden bent.

Er is jarenlang gedacht dat cardio oefeningen het meest effectief waren om veel calorieën te verbranden. Nu zijn er echter steeds meer studies die aantonen dat een combinatie van het gebruik van gewichten en snelle bewegingen en veel hoger rendement geven. Dit betekent dus dat je sneller lichaamsvet kunt verbranden gedurende een langere periode als je ervoor zorgt dat je spieren sterker worden.

Dit betekent echter niet dat je continu in de sportschool aan de gewichten moet hangen. Je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om thuis met behulp van speciale DVD’s iedere dag een half uurtje gewicht’s training te combineren met overwinningen die je hartslag versnellen. Op deze manier zorg je dat je niet alleen je conditie verbetert, maar ook dat je lichaam meer calorieën effectiever gaat verbranden gedurende de hele dag.

Het gevolg van interval gewichttraining is dat het makkelijker wordt om je overgewicht kwijt te raken, zeker als je het doet in combinatie met het verlagen van de dagelijkse hoeveelheid calorieën die je eet.

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat kettlebell oefeningen zo snel populair aan het worden zijn vandaag de dag. Het trainen met de kettlebell is namelijk uiterst effectief op om je lichaam niet alleen in een betere vorm te krijgen, maar ook om je conditie te verbeteren en van je overgewicht af te raken. Wat je in feite doet tijdens deze oefeningen is het trainen van oude spieren in je lichaam. Hierdoor worden je spieren sterker, verbranden ze meer calorieën, en zal je lichaam slanker worden, zelfs op die plekken die vaak problemen veroorzaken, zoals je buik en heupen.

Bijkomend voordeel van deze oefeningen is dat je ze gemakkelijk thuis kan leren aan de hand van een speciaal trainingsprogramma dat je kunt volgen. Je kan er dus op ieder moment van de dag doen, zonder veel tijd en geld kwijt te zijn door naar de sportschool te gaan. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om 30 min per dag, drie à vier keer per week te trainen, waardoor je een groot verschil zult zien in nog geen maand tijd.

De kettlebell oefeningen doe je over het algemeen een minuut of 90 seconden met hoge intensiteit waarnaar je een halve minuut rust neemt. Daarna ga je verder met de volgende oefening, en herhaal je de cyclus zodat je je hele lichaam hebt getraind. Zelfs al zou je het maar 20 minuten of een kwartiertje per dag doen, dan nog zul je een verbluffend resultaat zien in nog geen 30 dagen.

Als je dit speciale programma besteld, krijg je niet alleen de speciale kettlebell thuisgestuurd, maar ook een complete set DVD’s die je op een gespecialiseerde en leuke manier laten kennismaken met deze nieuwe rage op fitnessgebied, in combinatie met een plan om je lichaam te veranderen in een supervet verbranden.

Je krijgt de volle 100% garantie dat ook jij de resultaten zult behalen die je wilt met dit programma. Zoniet, dan kun je het gewoon terugsturen!

Start een gesprek

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *