Maand: augustus 2017

Voedingsvezels

Voedingsvezels voor effectief gewichtsverlies

Voedingsvezels zijn vooral bekend vanwege hun anti-constipatie werking, maar kunnen ook worden gebruikt om effectief gewichtsverlies te bewerkstelligen. Voedingsvezels komen vooral voor in groentes, granen, peulvruchten en fruit, en zorgen ervoor dat het darmkanaal goed blijft werken.

Deze voedingsvezels hebben echter nog andere voordelen als je naar je gezondheid kijkt. Zo kunnen ze bijvoorbeeld het risico verlagen op diabetes, hart-en vaatziekten alswel het bevorderen van gewichtsverlies.

Een vezelrijk dieet zorgt voor gewichtsverlies, doordat er doorgaans minder calorieën opgenomen worden, terwijl je toch normale hoeveelheden voedsel binnen krijgt en geen honger voelt. De voedingsvezels gaan in feite het honger gevoel tegen zodat je niet in de verleiding komt om allerlei snacks te eten die je beter zou kunnen laten staan. Zodra je niet meer continue de honger voelt die doorgaans wordt geassocieerd met het volgen van een dieet, zul je al snel niet meer continue aan eten denken.

Vezelrijk voedsel moet vaak ook beter gekauwd worden, voordat men het door kan slikken. Dit betekent dat je automatisch langzamer gaat eten. Op zich zou dat niet zoveel uitmaken, maar zodra je langzamer gaat eten, zul je over het algemeen kleinere porties gaan eten, in vergelijking met mensen die heel snel hun eten naar binnen werken. Het geeft je ook de tijd om meer te genieten van je voedsel, dus je zult jezelf voldaner voelen.

De Werking Van Voedingsvezels Bij Het Afvallen

Een Zwitsers onderzoek heeft vastgesteld dat de consumptie van een vezelrijke maaltijd het hongergevoel meer vermindert dan het eten van maaltijden met weinig vezelrijke voeding. Er zijn veel verschillende manieren om meer vezels te eten, en je vindt ze vooral in natuurlijk voedsel.

Volgens het onderzoek is aangetoond dat de voedingsvezels beter vullen en het hongergevoel onder controle houdt, zoals dat ook gebeurt in natuurlijke eetlustremmers. De vezels zorgen ervoor dat het eten langzamer verteerd wordt, wat er ook weer voor zorgt dat we langer geen hongergevoelens zullen krijgen.

Als een makkelijk voorbeeldje kun je een bruine boterham, die vol zit met vezels, vergelijken met een witte boterham waar alle voedingsvezels zijn verwijderd. Als je de bruine boterham eet, zul je sneller en langer volzitten, terwijl je al vrij snel na het eten van een witte boterham, weer trek zult krijgen.

Volgens vele studies is het al bewezen, dat mensen die meer natuurlijke voedingsvezels in hun eetpatroon opnemen, doorgaans minder problemen hebben met hun gewicht. Het is dan ook belangrijk om vooral minder geprocesseerd eten te eten, en meer verse groentes en fruit om aan je benodigde voedingsvezels te komen.

Hoeveel Voedingsvezels Heb je Nodig Om Af te Vallen

Je zou in ieder geval tussen de 25 en 35 gram voedingsvezels moeten eten, die vooral voortkomen uit bladgroentes en andere verse groentes, om er voor te zorgen dat je spijsvertering goed blijft werken. Als je eventueel toch honger blijft houden, zou je extra vezels kunnen nemen in de vorm van een vetbinder die natuurlijke dieetvezels bevat en je zo effectief helpt het honger gevoel tegen te gaan.

Kettlebell

Hoe het trainen met je gewichten je kan helpen afvallen

Vooral vrouwen zijn vaak bang om te beginnen met het trainen met gewichten, vooral als afvallen hun hoofddoel is. Ze denken vaak dat het trainen met gewichten er juist voor zorgt dat ze zwaarder en steviger worden, maar dat is niet helemaal waar. Als je serieus wilt afvallen doe je er juist goed aan om niet alleen cardio oefeningen te doen, maar dit juist te combineren met oefeningen met gewichten.

Gewicht’s training zal je stofwisseling en vet verbranding juist verbeteren. Door te trainen met behulp van gewichten zal je lichaam leren effectiever en efficiënter om te gaan met je lichaamsvet en dus meer calorieën gaan verbranden. Je spiermassa zou je moeten zien als de motor van je lichaam. Zodra je spiermassa sterker wordt, zal die motor gedurende de hele dag meer calorieën gaan verbranden wat als gevolg heeft, dat je zelfs als je niet aan het trainen bent, toch slanker aan het worden bent.

Er is jarenlang gedacht dat cardio oefeningen het meest effectief waren om veel calorieën te verbranden. Nu zijn er echter steeds meer studies die aantonen dat een combinatie van het gebruik van gewichten en snelle bewegingen en veel hoger rendement geven. Dit betekent dus dat je sneller lichaamsvet kunt verbranden gedurende een langere periode als je ervoor zorgt dat je spieren sterker worden.

Dit betekent echter niet dat je continu in de sportschool aan de gewichten moet hangen. Je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om thuis met behulp van speciale DVD’s iedere dag een half uurtje gewicht’s training te combineren met overwinningen die je hartslag versnellen. Op deze manier zorg je dat je niet alleen je conditie verbetert, maar ook dat je lichaam meer calorieën effectiever gaat verbranden gedurende de hele dag.

Het gevolg van interval gewichttraining is dat het makkelijker wordt om je overgewicht kwijt te raken, zeker als je het doet in combinatie met het verlagen van de dagelijkse hoeveelheid calorieën die je eet.

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat kettlebell oefeningen zo snel populair aan het worden zijn vandaag de dag. Het trainen met de kettlebell is namelijk uiterst effectief op om je lichaam niet alleen in een betere vorm te krijgen, maar ook om je conditie te verbeteren en van je overgewicht af te raken. Wat je in feite doet tijdens deze oefeningen is het trainen van oude spieren in je lichaam. Hierdoor worden je spieren sterker, verbranden ze meer calorieën, en zal je lichaam slanker worden, zelfs op die plekken die vaak problemen veroorzaken, zoals je buik en heupen.

Bijkomend voordeel van deze oefeningen is dat je ze gemakkelijk thuis kan leren aan de hand van een speciaal trainingsprogramma dat je kunt volgen. Je kan er dus op ieder moment van de dag doen, zonder veel tijd en geld kwijt te zijn door naar de sportschool te gaan. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om 30 min per dag, drie à vier keer per week te trainen, waardoor je een groot verschil zult zien in nog geen maand tijd.

De kettlebell oefeningen doe je over het algemeen een minuut of 90 seconden met hoge intensiteit waarnaar je een halve minuut rust neemt. Daarna ga je verder met de volgende oefening, en herhaal je de cyclus zodat je je hele lichaam hebt getraind. Zelfs al zou je het maar 20 minuten of een kwartiertje per dag doen, dan nog zul je een verbluffend resultaat zien in nog geen 30 dagen.

Als je dit speciale programma besteld, krijg je niet alleen de speciale kettlebell thuisgestuurd, maar ook een complete set DVD’s die je op een gespecialiseerde en leuke manier laten kennismaken met deze nieuwe rage op fitnessgebied, in combinatie met een plan om je lichaam te veranderen in een supervet verbranden.

Je krijgt de volle 100% garantie dat ook jij de resultaten zult behalen die je wilt met dit programma. Zoniet, dan kun je het gewoon terugsturen!